واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس تصاویر پهپاد‌ها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی
سرخط خبرها

چین بزرگ‌ترین مانور نظامی پس از انتخابات تایوان را برگزار کرد

  • کد خبر: ۲۰۶۹۷۹
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
چین بزرگ‌ترین مانور نظامی پس از انتخابات تایوان را برگزار کرد
چین در اولین واکنش به پیروزی رئیس‌جمهور منتخب تایوان، بزرگ‌ترین مانور‌های نظامی خود را در اطراف این جزیره برگزار کرد؛ مانور‌هایی که در سه هفته اخیر جزو بزرگ‌ترین مانور‌های چین محسوب می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ارتش آزادی‌بخش خلق چین با ۲۴ فروند هواپیما و پنج کشتی نیروی دریایی، گشت‌های رزمی هوایی و دریایی مشترکی را در نزدیکی تایوان انجام دادند.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از وزارت دفاع تایوان نوشت: ۱۱ فروند از این هواپیما‌ها از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده یا وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غرب و شمال تایوان شده‌اند.

پکن روز چهارشنبه گفت که برخی از تایوانی‌ها در درک خود از روابط تنگه میانی و هویت ملی دچار نگاه «مغرضانه» شده‌اند، زیرا آن‌ها «با تفکر استقلال تایوان مسموم شده و اختلافات سیاسی در سراسر تنگه تایوان هنوز حل نشده است».

در پی پیروزی «لای چینگ-ته» سیاستمدار استقلال‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان، چین اعلام کرد که این امر تاثیری بر روند توسعه روابط پکن و تایپه نداشته و چین با هر اقدامی در راستای استقلال تایوان و مداخله نیرو‌های خارجی به‌شدت مقابله می‌کند.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از سرزمین اصلی خود قلمداد کرده و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس‌گرفتن آن می‌داند. ایالات متحده به‌عنوان حامی تسلیحاتی اصلی تایوان، معاهداتی را با این جزیره امضا کرده که بر اساس آن‌ها، در صورت حمله چین، آمریکا باید مداخله کند.

البته پس از اینکه رای‌دهندگان تایوانی به یک گزینه مخالف با چین و موافق استقلال رای دادند و برای سومین دور ریاست جمهوری به دست حزب حاکم تایپه رسید، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->